Wat kan E-S-T voor u betekenen?

E-S-T is de toonaangevende service organisatie in de automotive branche. Zij levert, met ruim 80 medewerkers, service namens Explora.

 

 

 

 

Algemeen

 Explora heeft zich tot doel gesteld om uw werkplaats te optimaliseren, dit heeft voor u, als klant, pas werkelijk voordeel als dit geen momentopname is maar gewaarborgd kan worden gedurende de gehele levenscyclus van uw Equipment.  Om dit te realiseren is         E-S-T bij uitstek de partij.  Voor ons “leeft” equipment.  Voor u is het voornamelijk een onderdeel van uw bedrijfsproces waarop u moet kunnen vertrouwen. Mede vanuit dit oogpunt hebben wij E-S-I-S ontwikkeld.  Met dit Equipment Service  Informatie Systeem krijgt u als gebruiker zeer eenvoudig alle essentiële informatie, van servicehistorie tot handleidingen en werkplaatstekeningen, tot uw beschikking.

 

Afdeling Installatie

 Vóór de verkoop plaats vind is er veelal al nauw overleg tussen uw Rayonmanager en de Afleverplanning, hierdoor bewerkstelligen we een vloeiende overgang van sales naar aftersales. 

De fysieke levering word uitgevoerd door onze gespecialiseerde installatiemonteurs en/of demonstrateurs. Doordat we alles in eigen beheer uitvoeren kunt u er van uitgaan dat u na oplevering de beschikking heeft over een hoogwaardige machine en zeker zo belangrijk, dat u en uw medewerkers getraind zijn om alle voordelen van uw nieuwe machine ten volle te benutten.

E-S-T is naast plaatsing van nieuwe apparatuur ook actief in verplaatsing van bestaande equipment. Met name op het gebied van hefinstallaties zijn wij breed inzetbaar, dit doen we niet enkel voor onze eigen equipment maar voor nagenoeg alle merken.

 

Afdeling Storingen

 De grootte van onze service organisatie zorgt ervoor dat wij, bij calamiteiten, snel ter plaatse kunnen zijn. Door hoge technische kennis en juiste autovoorraad, kunnen wij de meeste storingen in één bezoek oplossen.

Onze monteurs volgen met grote regelmaat cursussen en bijscholing, zodoende blijven onze monteurs altijd up to date met de nieuwste ontwikkelingen binnen de wereld van werkplaats equipment.

 

Afdeling Onderhoud

 Wanneer u bij ons een onderhoudscontract heeft afgesloten, nemen wij tijdig contact met u op om een passende afspraak te maken. Wanneer u geen onderhoudscontract heeft is het zaak dat u tijdig contact met ons op neemt. Uiteraard brengt een onderhoudscontract meerdere voordelen met zich mee. Kleine reparaties worden na overleg direct uitgevoerd en eventuele grotere reparaties worden door middel van offertes met u besproken en indien akkoord, zo spoedig mogelijk uitgevoerd.

 

Afdeling Certificeringen

 Voor de jaarlijkse keuring van uw APK apparatuur nemen wij automatisch, tijdig contact met u op voor een passende afspraak.

Zoals ook hierboven wordt vermeld bij afdeling onderhoud worden bij de certificeringen kleine reparaties na overleg direct uitgevoerd en eventuele grotere reparaties indien akkoord offerte zo spoedig mogelijk. De keuringen van APK apparatuur zijn wettelijk verplicht.  Na goedkeur wordt de apparatuur dan ook digitaal verwerkt bij het RME (registratie meetmiddelen) en/of de RAI. Op deze manier heeft u een duidelijk overzicht. 

 

E.S.I.S.

E.S.I.S.: Equipment Service Informatie Systeem

E.S.T. kan de zorg rondom u werkplaats nog verder uit handen nemen.

Met het Explora Service Informatie Systeem verzorgen wij 24 uur per dag een online overzicht van:

  • de indeling van uw werkplaats met de aanwezige equipment
  • status van de equipment per locatie/werkplaats
  • overzicht van de onderhoudshistorie per locatie/werkplaats/equipment
  • de preventieve/correctieve kosten per locatie/werkplaats/equipment
  • de digitale versie van de documentatie per machine

 

Eerste hulp bij storing aan uw apparatuur:

  • E.S.I.S. bevat gebruikersinformatie en E.S.T. praktijkkennis van de betreffende type machine waardoor (bedienings-) problemen vaak zelf te verhelpen zijn
  • Het digitaal aanmelden van een storing aan de helpdesk met direct de juiste machinegegevens (type/serienummer/locatie)